מבנים | עיתון לענף הבנייה

42 תוואי הקו החום של הרכבת הקלה יובל נבו תכנון אורבני תוואי הרכבת הקלה והכבדה הוצגו לאחרונה בפני הוועדה לתכנון ובנייה בעיריית ראשון לציון. הקו החום של הרכבת הקלה יגיע מבת ים, יחצה את ראשון לציון וימשיך לרמלה ולוד. עיריית ראשון לציון הצהירה בעבר שתהיה מוכנה להקים בכוחות עצמה את הקו על מנת לזרז את לוח הזמנים. במקביל, דחה ראש העירייה את תוואי הרכבת הכבדה שאמור לעבור בתוך השכונות ומבקש לחבר את תחנת ראשונים למשה דיין, וציין כי העתיד טמון בתחבורה ציבורית יעילה ונגישה מתכנני תוואי הרכבת הקלה והכבדה הציגו לאחרונה בפני חברי ועדת תכנון ובנייה בעיריית ראשון לציון. לדברי עיריית ראשון לציון מדובר בבשורה משמעותית שתשנה את פני התחבורה בעיר ובכלל זה את איכות חיי התושבים. תוואי הקו החום של הרכבת הקלה יחל בבת ים, ימשיך לראשון לציון ומשם לבאר יעקב, רמלה ולוד. אורכו תחנות. בראשון 46 ק"מ סך-הכול ויהיו בו 30 של הקו יעמוד על , ומשם 1000- לציון הוא יחל במתחם העסקים החדש, מתחם ה יעבור דרך שד' רחבעם זאבי, רחוב לוי אשכול, שד' יצחק רבין, רחוב רוטשילד, הרצל, הכרמל, שד' ירושלים ועד שכונת נרקיסים. הקו מתוכנן לעבור בשטח מחנה צריפין העתיד להתפנות לטובת אזורי מגורים ותעסוקה ומקשר למתחם בית החולים אסף הרופא. אלף 124- (נתיבי ישראל) מעריכה כי הקו ישמש כ חברת נת"ע אלף איש בשעת השיא בבוקר. בעיריית ראשון 17- איש ביום ויותר מ לציון יודעים שהקו החום אשר יתחבר לקו האדום של הרכבת הקלה, ולמעשה לכל גוש דן, צפוי לשנות לגמרי את פני התחבורה בעיר ולשפר משמעותית את איכות חיי התושבים. לכן הצהירה העירייה, ואף קיבלה את ברכת משרד התחבורה, כי היא מוכנה לקחת את המושכות לידיה ולהשיג את המימון באופן עצמאי להקמת הקו החום. בעירייה מעריכים שמהלך זה צפוי לזרז את לוח הזמנים. ההערכה . לצורך הקמת ₪ מיליארד 10- היא שעלות הקמת הקו נאמדת בכ הקו, עיריית ראשון לציון תקים תאגיד עירוני בשליטת העירייה ובו יהיו חברות הרשויות אשר הקו עובר בשטחן: רמלה, לוד ובאר יעקב. גיוס התקציב יישען על מימון בינלאומי בלא שהעירייה בפעולותיה האחרות עלולה להינזק מהקמת הקו. , אמר כי דב צור ראש עיריית ראשון לציון, העיר עומדת בפני פיתוח מסיבי, הן במתחמי עסקים והן במגורים, "העיר צפויה להוסיף לשטחה עוד כמאה אלף תושבים בחמש עשרה השנים הקרובות. כבר היום תשתיות הכבישים בתוך העיר לא עומדות בעומס, מקומות החניה באזורים מסוימים הם במחסור גדול, הכבישים הבינעירוניים עמוסים וגדושים שעות רבות ביממה, והתופעות הללו רק יחמירו. אנחנו לא נוכל לשבת בתחנה ולחכות שהמדינה תיתן מענה. עלינו לקחת את האחריות אלינו ולקדם כבר היום פתרונות של הסעת המונים בתוך העיר". במקביל לפיתוח הרכבת הקלה, בעירייה מבקשים לקדם גם את חיבור תוואי הרכבת הכבדה בין תחנת ראשונים למשה דיין. למרות ק"מ) בין שתי התחנות, הן מנותקות 6.5- המרחק הקצר (כ האחת מן השנייה. חיבור בין התחנות ייתן מענה גם לתושבי העיר שמעוניינים להגיע מהקצה המערבי למזרחי והן לתושבי מזרח ומרכז ראשון לציון המעוניינים להגיע במהירות לגוש דן. בעבר, הציגה רכבת ישראל תוואי שחוצה שכונות במערב העיר. ראש העירייה הודיע לשר התחבורה כי העירייה לא תסכים לתוואי זה. שר התחבורה שמע עמדה זו והנחה לתכנן קו רכבת סביב תוואי שממשיך מזרחה, לאזור צומת ענבה, מודיעין 431 הקיים של כביש ומגיע לתחנת מודיעין. כאשר לבסוף המטרה היא ליצור מסילה ישירה בין ראשון לציון לערים ירושלים ומודיעין וכל זאת כחלק מהמענה להתפתחות האורבנית באזור מטרופולין דרום גוש דן. תוואי זה אושר לאחרונה ועבר לשלב התכנון המפורט. כחלק מהפיתוח של אזור העסקים המתפתח בשורק, רכבת ישראל הציגה אתהתחנה החדשהשתיבנהשם ותעמוד למעשה בין התחנות הקיימות במזרח העיר ובמערבה. התחנה במתחם העסקים שורק תכלול מבנה חניון תלת-קומתי כאשר בחלקו העליון יוצבו רציפי הרכבת ולצד זאת יוקמו במקום גם תחנות לתחבורה ציבורית, חניון חיצוני לרכב פרטי ולתחבורה ציבורית. מעיריית ראשון לציון מבקשים לציין ולהדגיש כי תוואי הרכבת הכבדה וזאת כדי לשמור על הנוף הטבעי ועל 431 יעבור דרומית לכביש ˆ איכות התושבים בשכונות המגורים בראשון לציון. הקו החום, הדמיה רחוב רוטשילד, ראשל"צ. גוגנהיים בלוך אדריכלים ומתכנני ערים נערכים לרכבת הקלה – תכנית אדריכלית לחיבור רצף המרכזים המסחריים במערב העיר ראשל"צ. הדמיה, גוגנהיים בלוך אדריכלים ומתכנני ערים

RkJQdWJsaXNoZXIy NTkzMDY=