ירקות לבדם אינם מספיקים כדי להפחית את הסיכון למחלת לב

ירקות עשויים להיות טובים עבורך, אבל אכילת הרבה מהם לא סביר שתפחית את הסיכון להתקף לב או שבץ, כך עולה ממחקר גדול בבריטניה.

 

מה עוד אנחנו אוכלים, כמה פעילות גופנית אנחנו עושים ואיפה ואיך אנחנו חיים עשויים להשפיע יותר, אומרים החוקרים.

 

אבל הם מדגישים שתזונה מאוזנת עוזרת להפחית את הסיכון למחלות רבות, כולל כמה סוגי סרטן.

 

אכילת לפחות חמש מנות פירות וירקות בכל יום מומלצת על ידי יועצי בריאות, כולל ה-NHS.

 

המחקר, מאוניברסיטאות אוקספורד ובריסטול והאוניברסיטה הסינית של הונג קונג, ביקש מכמעט 400,000 אנשים שלוקחים חלק במחקר הביובנק הבריטי למלא שאלון לגבי התזונה שלהם, כולל כמות הירקות המבושלים והגולמיים שהם אכלו. כל יום.

 

בממוצע, אנשים אמרו שהם אכלו שתי כפות גדושות של ירקות חיים, שלוש ירקות מבושלים וחמש בסך הכל ביום.

 

לאחר מכן עקבו אחר בריאותם, וכל בעיות לב שהובילו לטיפול בבית החולים או למוות, במהלך 12 השנים הבאות.

עשיר בסיבים

למרות שהסיכון למוות ממחלות לב וכלי דם היה נמוך בכ-15% עבור אלה שאכלו הכי הרבה ירקות – במיוחד אלה שאכלו הרבה ירקות חיים – בהשוואה לאלו שאכלו הכי פחות, החוקרים אמרו שאפשר להסביר את כל זה על ידי גורמים אחרים.

 

אלה כללו את אורח החיים של אנשים – למשל, האם הם עישנו וכמה אלכוהול הם שתו – כמו גם העבודה, ההכנסה והתזונה הכללית שלהם.

 

כתוצאה מכך, הם אמרו שהמחקר שלהם לא מצא עדות ל"אפקט מגן של צריכת ירקות" על התדירות שבה התרחשו בעיות לב ומחזור הדם.

 

ד"ר בן לייסי, מאוניברסיטת אוקספורד, אמר: "זהו מחקר חשוב עם השלכות להבנת הגורמים התזונתיים למחלות לב וכלי דם (CVD).

 

אבל פרופ' נוויד סאטאר, פרופסור לרפואה מטבולית באוניברסיטת גלזגו, אמר שיש "ראיות ניסוי טובות" לכך שאכילת מזונות עשירים בסיבים כמו ירקות, "יכולה לעזור להוריד משקל ולשפר את רמות גורמי הסיכון הידועים כגורמים למחלות לב". .

 

לדבריו, ניתן להתווכח על מסקנות המחקר ואינן אמורות לשנות עצות רווחות לאכול לפחות חמש מנות פירות וירקות ביום.

למה לאכול חמש ביום?

  • לפי עצות NHS, פירות וירקות הם מקור טוב לויטמינים, כמו חומצה פולית ומינרלים, כמו אשלגן.
  • הם מכילים גם סיבים, שיכולים לעזור לשמור על בריאות המעיים, למנוע בעיות עיכול ולהפחית את הסיכון לסרטן המעי.
  • הם יכולים לעזור להפחית את הסיכון שלך למחלות לב, שבץ וכמה סוגי סרטן אחרים.
  • פירות וירקות תורמים לתזונה בריאה ומאוזנת.
  • והם בדרך כלל דלים בשומן וקלוריות (בתנאי שלא מטגנים אותם או צולים אותם בהרבה שמן).